سئو | SEO

در مبحث کسب و کار دیجیتال مفهومی وجود دارد که به آن بهینه سازی برای موتورهای جستجو گفته می‌شود.

هدف سئو، بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو و کسب رتبه بهتر است. یکی از مهم‌ترین موارد در سئو به روز رسانی فاکتورها بر اساس آخرین تغییرات است. وقتی سیاست های سئو به خوبی در سایتی پیاده‌سازی گردد، مخاطب بیشتری جذب آن خواهد شد. البته سئو تنها در کنار یک محتوای مفید می‌تواند موجب افزایش مخاطب گردد و به تنهایی کافی نیست. به جز محتوای خوب عوامل دیگری نیز بر سئو تاثیر گذارند از جمله: کلمات کلیدی، لینک‌های ورودی به سایت و غیره.

به بیانی دیگر مجموع فعالیت‌هایی که در زمینه طراحی سایت، تولید محتوا و مناسب سازی سایت برای مخاطبین انجام می‌گیرد تا سایت از دیدگاه موتور جستجو مرتبه بهتری داشته باشد، سئو نام دارد.

شایان ذکر است؛ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و سئو که در کنار خدمات ویژه (تبلیغات اینستاگرامی، بازاریابی هوشمند و تبلیغات گوگلی) در آژانس دیجیتال مارکتینگ آرتان ارائه می‌گردند، برای کسب و کار اینترنتی شما ارزش افزوده پایدار ایجاد می­ کنند. هرچند که موفقیت در سئو و سایر موارد ذکر شده نیازمند تلاش و زمان زیادی است. با شکل‌گیری موتورهای جستجو در دهه 1990 بحث سئو نیز مطرح شد و یاهو اولین اصول سئو در جهان را در سال 1995 ارائه نمود. بعدها گوگل اصول جدید سئو را به جهان معرفی کرد و جالب است بدانید یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل پیروی نمود.

از سال 2004 موتورهای جستجو برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده، مجموعه‌ای از الگوریتم های پیچیده را به اصول کاری سئو افزودند. در 2007 اعلام شد که بیش از 200 فاکتور متفاوت که تقریباً مثل یک راز باقی ماندند برای رتبه بندی سایت ها استفاده می­‌گردند. کار مهندسین سئو در ابتدا بسیار آسان بود. آنها تنها آدرس صفحه یا “URL” را به موتورهای مختلف می‌فرستادند تا مورد بررسی و دسته بندی قرار گیرند. به مرور وظایف مهندسین سئو بسیار پیچیده و گسترده‌تر شد. در بررسی تاریخچه سئو باید به این نکته توجه داشت که تاریخچه سئو و تولید محتوا به شدت بهم گره خورده است. امروزه هزاران نکته ریز و درشت در تولید محتوا وجود دارد که کارشناسان سئو باید مد نظر قرار دهند. آژانس دیجیتال مارکتینگ آرتان بر آن است که با رعایت تمام اصول سئو شما را در راه موفقیت کاری همراهی کند.

کاربرد سئو

به شکل مختصر کاربرد سئو به عنوان مهم‌ترین ابزار کاربردی عبارت است از: افزایش بازدید از صفحات سایت، برندسازی، کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جست و جو و افزایش فروش محصولات و خدمات. از جمله پرکاربردترین زمینه های فعالیت سئو م­ی‌توان به سئومارکتینگ اشاره کرد. با استفاده از اصول سئو مارکتینگ شما قادرید مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید؛ یا به عبارت دیگر شما در دید مشتریان قرار می‌گیرید و خود را به عنوان یک گزینه به آن ها معرفی می‌کنید. سئو کاربردهای زیادی در داخل خود سایت دارد که می‌توان به این موارد اشاره کرد: استفاده از تگ‌ها، کلمات کلیدی، کلیدواژه در URL، تگ‌های عنوان (… ,H1, H2, H3)، بهینه سازی تصاویر سایت، تولید محتوا و پاسخگو بودن صفحات برای کاربران موبایل. همچنین کاربردهایی در محیط خارج از سایت برای سئو تعریف شده: تبادل لینک با سایت‌های مرتبط، خرید بک لینک، ریپورتاژ آگهی، لینک از طریق شبکه‌های اجتماعی.

علاوه بر مواردی که تا به حال برای سئو ذکر گردید، شاید مهم ترین کاربرد سئو افزایش فروش باشد. تکنیک‌های سئو موجب افزایش ترافیک سایت می­‌شود که این به معنای بیشتر دیده شدن خدمات سایت و به عبارتی افزایش فروش است. به زبان عامیانه، سئوکار بازاریاب سایت است با این تفاوت که این بازاریابی تا حد زیادی رایگان است و همچنین در دنیایی به وسعت وب انجام می­‌شود. سئو ما را به افراد مرتبط با خدماتمان متصل می‌­کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ آرتان می‌تواند سایت شما را در ردیف برترین‌ها در گوگل به نمایش درآورد. در واقع ما سایت یا خدمت شما را به یک برند معتبر تبدیل می کنیم.